European STEM Week

STEM & ARTS participates in European STEM Week by challenging its students to deploy strategies of tackling engineering problems in the field.

STEM Discovery Week 2018 is a joint international initiative that invites projects, organisations and schools across Europe and around the world, to celebrate careers and studies in the fields of Science, Technology, Engineering and Mathematics (STEM). The tagline for this year’s campaign “say yes to STEM” describes the partners’ open-minded and dedicated support to STEM subjects at school, as well as wide-ranging collaboration among stakeholders in the area.

Interested to become a partner?

  • Organise and share information about activities in STEM education as part of the STEM Discovery Week campaign.
  • Encourage third parties to support and join the initiative by organising STEM activities of their own and share information about them as part of the STEM Discovery Week campaign.
  • Publish on their web page information in support of the STEM Discovery Week campaign, hence facilitating an active exchange of information among projects, organisations and schools.

For more information on the registration steps that potential partners need to follow, please consult this document here.

Are you organising a STEM event around April 2018?

Include it on the map! Participants organising STEM activities in the course of April 2018, may also enter the STEM Discovery Week competitions. Visit the competitions' section for more information here.

Engineering strategy

The building and programming of a robot to perform a certain task in educational robotics, is, to some extent, an in vitro process. That means there are several key factors omitted from the engineering equation for practical reasons. One of these factors is strategy among peers or competitors. The activity presented here aims to get this factor in the game of educational robotics.
There are two teams of robot builders. They both have to build and program a robot vehicle from scratch, in order to beat the other team in a race, following the race track in the picture. The teams can program their robot to move in order to avoid the obstacles, or discuss within the team and with the other team their preferred course, in order to prevent collision with each other. There is one more option available, that of intentional collision, to obstruct the other team’s course to the end of the race. In any case, the outcome of the race is not only a matter of good building and programming of the robot, but also, of the teams’ combined strategies.

To STEM & ARTS συμμετέχει στην ευρωπαϊκή εβδομάδα STEM (προ)καλώντας τους μαθητές να αναπτύξουν στρατηγικές αντιμετώπισης μηχανολογικών προβλημάτων στον πραγματικό κόσμο.

Μηχανολογική στρατηγική

Η κατασκευή και ο προγραμματισμός ενός ρομπότ για να πραγματοποιήσει μια συγκεκριμένη λειτουργία είναι, ως ένα βαθμό, μια in vitro διαδικασία. Αυτό σημαίνει πως υπάρχουν αρκετοί επιδραστικοί παράγοντες που παραβλέπονται από την μηχανολογική εξίσωση για πρακτικούς λόγους. Ένας από αυτούς τους παράγοντες είναι η στρατηγική των συνεργατών ή των ανταγωνιζόμενων. Η δραστηριότητα που παρουσιάζεται εδώ σκοπεύει να βάλει αυτό τον παράγοντα στο παιχνίδι της εκπαιδευτικής ρομποτικής. Υπάρχουν δύο ομάδες κατασκευαστών ρομπότ. Πρέπει και οι δύο να κατασκευάσουν και να προγραμματίσουν ένα ρομποτικό όχημα από το μηδέν, με σκοπό να κερδίσουν την αντίπαλη ομάδα σε έναν αγώνα δρόμου με εμπόδια. Τα παιδιά μπορούν να προγραμματίσουν το ρομπότ τους για να κινείται ώστε να αποφεύγει τα εμπόδια, ή να συζητήσουν με την ομάδα τους και την αντίπαλη ομάδα για την πορεία της επιλογής τους, ώστε να προλάβουν ενδεχόμενη σύγκρουση μεταξύ τους. Υπάρχει άλλη μια διαθέσιμη επιλογή, αυτή της σκόπιμης σύγκρουσης, για να εμποδίσουν την πορεία της άλλης ομάδας προς το τέρμα. Σε κάθε περίπτωση, το αποτέλεσμα του αγώνα δεν είναι μόνο θέμα καλής κατασκευής και προγραμματισμού του ρομπότ αλλά και των συνδυασμένων στρατηγικών των ομάδων, μια παράμετρος που εμπλέκει το κοινωνικό πλαίσιο και τις στρατηγικές προθέσεις και αλληλεπιδράσεις των παιδιών στην πορεία μιας εκπαιδευτικής δραστηριότητας.

 
Ατομική Βιομηχανία
Μηχανολογική στρατηγική
 

Comments

No comments made yet. Be the first to submit a comment
Already Registered? Login Here
Guest
Παρασκευή, 14 Φεβρουαρίου 2025

Δημιουργούμε σήμερα τους επιστήμονες του αύριο!

Κεντρικά Γραφεία, Γούναρη 35, Πάτρα

info@stem-arts.gr

2610 224.565

Αθήνα -Κυψέλη

Στυλιανή Αθανασιάδη

Κέντρο Ξένων Γλωσσών
Τιτάνων 9, 11362, Κυψέλη
2108812376 - 697 686 808

info@xenesglosses-athanasiadi.gr

Αθήνα - Άνω Πατήσια

Β. Παγουλάτου – Βλάχου

Κέντρο Ξένων Γλωσσών

Μακ Μίλαν 13-15, 11144, Άνω Πατήσια

210 2280270

macmillan@pvlc.gr

Αθήνα - Άγιος Ελευθέριος

Β. Παγουλάτου – Βλάχου
Κέντρο Ξένων Γλωσσών
Χάνσεν 25, 11144, Άγιος Ελευθέριος
210 2280242
hansen@pvlc.gr

Αθήνα - Περιστέρι
The Scholars Group Κ & Σ Στυλιανός
Κέντρο Ξένων Γλωσσών
Ανθέων 21, Περιστέρι 121 3
2105014571

21

Αθήνα - Πετρούπολη
The Scholars Group Ζωγράφου - Μανώλη
Κέντρο Ξένων Γλωσσών
25ης Μαρτίου 42, Πετρούπολη 132 31
2105016882

 

Ναύπακτος

Αλεξία Παληού
Κέντρο Ξένων Γλωσσών
Νότη Μπότσαρη 8

2634024190

apaliou@yahoo.gr

Καλάβρυτα

Ε.Ρεστέμη - Ν.Αθανασοπούλου
Κέντρο Ξένων Γλωσσών
Καλάβρυτα - Αγίας Λαύρας 1

2692022863

evie.restemi@yahoo.com

Ακολουθήστε μας