Τι Είναι Μια Εκπαίδευση Στο Πνεύμα Του STEM;

«Διεπιστημονική Προσέγγιση της Επιστήμης, της Τεχνολογίας, της Μηχανικής και των Μαθηματικών- STEM Εκπαίδευση»

Τι είναι μια εκπαίδευση στο πνεύμα του STEM;

Η ανάγκη ύπαρξης μιας διεπιστημονικής προσέγγισης των Μαθηματικών, των Επιστημών και της Τεχνολογίας, παρότι προφανής για πολλούς επιστήμονες αυτών των κλάδων, άρχισε να γίνεται περισσότερο επιτακτική στις αρχές αυτού του αιώνα. Στη δεκαετία του -90 το National Science Foundation (NSF) επεχείρησε αυτήν την προσέγγιση με το ακρωνύμιο “SMET” (science, mathematics, engineering, and technology) για να το αντικαταστήσει λίγα χρόνια μετά με το γνωστό σήμερα “STEM” (science, technology, engineering, and mathematics) (Sanders, 2009). Πολλοί χρησιμοποιούν τις συνιστώσες αυτού του ακρωνύμιου ως έναν ορισμό της διεπιστημονικής εκπαίδευσης  STEM (STEM education). Με άλλα λόγια, ταυτίζουν το STEM με τα επιμέρους αντικείμενα που το συνθέτουν. Εντούτοις, αυτή ηπροσέγγιση είναι ανεπαρκής (Bybee, 2010; Salinger & Zuga, 2009). Η STEM education πρέπει να ορισθεί ως μια ολοκληρωμένη προσέγγιση του Προγράμματος Σπουδών και της διδασκαλίας. Είναι μια προσέγγιση που καταργεί τα σύνορα μεταξύ των ιδιαίτερων αντικειμένων και τα θεωρεί ως ένα “όλον”, κάτω απο το σκεπτικό ότι τα σύγχρονα προβλήματα είναι αρκετά σύνθετα και πολυδιάστατα για να αντιμετωπισθούν απο μια μόνο επιστήμη. (Morrison & Bartlett, 2009). Η ενοποιημένη αντίληψη των συνιστωσών του STEM είναι ζωτικής σημασίας για την οικονομική ανταγωνιστικότητα ενός έθνους και την ικανότητα των νέων να επιτύχουν στον 21ο αιώνα. Γιατί αυτό που λείπει σήμερα απο την εκπαίδευση είναι “Μια διεπιστημονική προσέγγιση στη μάθηση, όπου οι αυστηρές ακαδημαϊκές έννοιες παρουσιάζονται σε συνδυασμό με πραγματικά προβλήματα. Μια προσέγγιση που οι φοιτητές εφαρμόζουν την επιστήμη, της τεχνολογία, τη μηχανική και τα μαθηματικά σε πλαίσια που αναδεικνύουν συνδέσεις μεταξύ του σχολείου, της κοινότητας, της εργασίας, και την παγκόσμια επιχειρηματική δράση…” (Tsupros, Kohler, & Hallinen, 2009)

Η εκπαίδευση STEM είναι ένα μαθησιακό περιβάλλον όπου οι μαθητές/φοιτητές εξερευνούν, εφευρίσκουν, ανακαλύπτουν με τη χρήση πραγματικών προβλημάτων και καταστάσεων (PCAST 2010). Ενθαρρύνει την καινοτομία συνδυάζοντας τις επιστημονικές περιοχές, βοηθώντας τους μαθητές/φοιτητές να κάνουν νέες συνδέσεις μεταξύ των επιστημονικών κλάδων και μερικές φορές βοηθά στη δημιουργία εντελώς νέων κλάδων (Council on Competitiveness 2005). Προωθεί ένα μαθησιακό περιβάλλον ώστε οι φοιτητές να αποκτήσουν όχι μόνο δεξιότητες του 21ου αιώνα, αλλά και να έχουν την ευκαιρία να δημιουργήσουν νέες δεξιότητες (Narum, 2008).

Η Morrison (2006) υπογράμμισε κάποιες απο τις βασικές εκβάσεις μιας εκπαίδευσης στο πνεύμα του STEM.  Τα άτομα που θα ολοκληρώσουν μια εκπαίδευση τύπου STEM, θα είναι:

  • Ικανοί λύτες προβλημάτων-Problemsolvers – είναι σε θέση να καθορίσουν τις ερωτήσεις και τα προβλήματα, να σχεδιάσουν έρευνες για τη συλλογή και οργάνωση δεδομένων, την εξαγωγή συμπερασμάτων, και στη συνέχεια να εφαρμόζουν τα συμπεράσματασε νέες καταστάσεις.
  • ΚαινοτόμοιInnovators – χρησιμοποιούν δημιουργικά τις έννοιες και αρχές της Επιστήμης των Μαθηματικών και της Τεχνολογίαςεφαρμόζοντάς τες στο μηχανικό σχεδιασμό.
  • Αυτοδύναμοι-Selfreliant είναι σε θέση να παίρνουν πρωτοβουλίες και να θέτουν εσωτερικά κίνητρα για να προσδιορίζουν μια ατζέντα δράσης μέσα σε καθορισμένα χρονικά πλαίσια.
  • Λογικοί στοχαστές-Logical thinkers – είναι σε θέση να εφαρμόζουν λογικές διαδικασίες σκέψης των Επιστημών, των Μαθηματικών, και του Τεχνολογικού σχεδιασμού για την καινοτομία και την εφεύρεση.

Τεχνολογικά εγγράμματοι – Technologically literate – είναι ικανοί να κατανοήσουν και να εξηγήσουν τη φύση της τεχνολογίας, να αναπτύξουν τις δεξιότητες που απαιτούνται, και να εφαρμόζουν την τεχνολογία κατάλληλα.

 

Πηγή: http://stemeducation.upatras.gr/%CF%84%CE%BF-%CE%BC%CE%B5%CF%84%CE%B1%CF%80%CF%84%CF%85%CF%87%CE%B9%CE%B1%CE%BA%CF%8C/stem-%CE%B5%CE%BA%CF%80%CE%B1%CE%AF%CE%B4%CE%B5%CF%85%CF%83%CE%B7/

"... εμείς εδώ τραγούδια λέμε..."
Η Συναισθηματική Νοημοσύνη (EQ) και η Σημασία της
 

Comments

No comments made yet. Be the first to submit a comment
Already Registered? Login Here
Guest
Παρασκευή, 24 Ιανουαρίου 2025

Συνεργαστείτε μαζί μας

Franchise Opportunity

Γίνετε μέλος του δικτύου Franchise Stem + Arts και δώστε μοναδικά εφόδια στους μαθητές σας.

Franchise opportunity

Δημιουργούμε σήμερα τους επιστήμονες του αύριο!

Κεντρικά Γραφεία, Γούναρη 35, Πάτρα

info@stem-arts.gr

2610 224.565

Αθήνα -Κυψέλη

Στυλιανή Αθανασιάδη

Κέντρο Ξένων Γλωσσών
Τιτάνων 9, 11362, Κυψέλη
2108812376 - 697 686 808

info@xenesglosses-athanasiadi.gr

Αθήνα - Άνω Πατήσια

Β. Παγουλάτου – Βλάχου

Κέντρο Ξένων Γλωσσών

Μακ Μίλαν 13-15, 11144, Άνω Πατήσια

210 2280270

macmillan@pvlc.gr

Αθήνα - Άγιος Ελευθέριος

Β. Παγουλάτου – Βλάχου
Κέντρο Ξένων Γλωσσών
Χάνσεν 25, 11144, Άγιος Ελευθέριος
210 2280242
hansen@pvlc.gr

Αθήνα - Περιστέρι
The Scholars Group Κ & Σ Στυλιανός
Κέντρο Ξένων Γλωσσών
Ανθέων 21, Περιστέρι 121 3
2105014571

21

Αθήνα - Πετρούπολη
The Scholars Group Ζωγράφου - Μανώλη
Κέντρο Ξένων Γλωσσών
25ης Μαρτίου 42, Πετρούπολη 132 31
2105016882

 

Ναύπακτος

Αλεξία Παληού
Κέντρο Ξένων Γλωσσών
Νότη Μπότσαρη 8

2634024190

apaliou@yahoo.gr

Καλάβρυτα

Ε.Ρεστέμη - Ν.Αθανασοπούλου
Κέντρο Ξένων Γλωσσών
Καλάβρυτα - Αγίας Λαύρας 1

2692022863

evie.restemi@yahoo.com

Ακολουθήστε μας