Αθήνα                          Πάτρα                          Καλάβρυτα                       Ναύπακτος

Τι Είναι Μια Εκπαίδευση Στο Πνεύμα Του STEM;

«Διεπιστημονική Προσέγγιση της Επιστήμης, της Τεχνολογίας, της Μηχανικής και των Μαθηματικών- STEM Εκπαίδευση»

Τι είναι μια εκπαίδευση στο πνεύμα του STEM;

Η ανάγκη ύπαρξης μιας διεπιστημονικής προσέγγισης των Μαθηματικών, των Επιστημών και της Τεχνολογίας, παρότι προφανής για πολλούς επιστήμονες αυτών των κλάδων, άρχισε να γίνεται περισσότερο επιτακτική στις αρχές αυτού του αιώνα. Στη δεκαετία του -90 το National Science Foundation (NSF) επεχείρησε αυτήν την προσέγγιση με το ακρωνύμιο “SMET” (science, mathematics, engineering, and technology) για να το αντικαταστήσει λίγα χρόνια μετά με το γνωστό σήμερα “STEM” (science, technology, engineering, and mathematics) (Sanders, 2009). Πολλοί χρησιμοποιούν τις συνιστώσες αυτού του ακρωνύμιου ως έναν ορισμό της διεπιστημονικής εκπαίδευσης  STEM (STEM education). Με άλλα λόγια, ταυτίζουν το STEM με τα επιμέρους αντικείμενα που το συνθέτουν. Εντούτοις, αυτή ηπροσέγγιση είναι ανεπαρκής (Bybee, 2010; Salinger & Zuga, 2009). Η STEM education πρέπει να ορισθεί ως μια ολοκληρωμένη προσέγγιση του Προγράμματος Σπουδών και της διδασκαλίας. Είναι μια προσέγγιση που καταργεί τα σύνορα μεταξύ των ιδιαίτερων αντικειμένων και τα θεωρεί ως ένα “όλον”, κάτω απο το σκεπτικό ότι τα σύγχρονα προβλήματα είναι αρκετά σύνθετα και πολυδιάστατα για να αντιμετωπισθούν απο μια μόνο επιστήμη. (Morrison & Bartlett, 2009). Η ενοποιημένη αντίληψη των συνιστωσών του STEM είναι ζωτικής σημασίας για την οικονομική ανταγωνιστικότητα ενός έθνους και την ικανότητα των νέων να επιτύχουν στον 21ο αιώνα. Γιατί αυτό που λείπει σήμερα απο την εκπαίδευση είναι “Μια διεπιστημονική προσέγγιση στη μάθηση, όπου οι αυστηρές ακαδημαϊκές έννοιες παρουσιάζονται σε συνδυασμό με πραγματικά προβλήματα. Μια προσέγγιση που οι φοιτητές εφαρμόζουν την επιστήμη, της τεχνολογία, τη μηχανική και τα μαθηματικά σε πλαίσια που αναδεικνύουν συνδέσεις μεταξύ του σχολείου, της κοινότητας, της εργασίας, και την παγκόσμια επιχειρηματική δράση…” (Tsupros, Kohler, & Hallinen, 2009)

Η εκπαίδευση STEM είναι ένα μαθησιακό περιβάλλον όπου οι μαθητές/φοιτητές εξερευνούν, εφευρίσκουν, ανακαλύπτουν με τη χρήση πραγματικών προβλημάτων και καταστάσεων (PCAST 2010). Ενθαρρύνει την καινοτομία συνδυάζοντας τις επιστημονικές περιοχές, βοηθώντας τους μαθητές/φοιτητές να κάνουν νέες συνδέσεις μεταξύ των επιστημονικών κλάδων και μερικές φορές βοηθά στη δημιουργία εντελώς νέων κλάδων (Council on Competitiveness 2005). Προωθεί ένα μαθησιακό περιβάλλον ώστε οι φοιτητές να αποκτήσουν όχι μόνο δεξιότητες του 21ου αιώνα, αλλά και να έχουν την ευκαιρία να δημιουργήσουν νέες δεξιότητες (Narum, 2008).

Η Morrison (2006) υπογράμμισε κάποιες απο τις βασικές εκβάσεις μιας εκπαίδευσης στο πνεύμα του STEM.  Τα άτομα που θα ολοκληρώσουν μια εκπαίδευση τύπου STEM, θα είναι:

  • Ικανοί λύτες προβλημάτων-Problemsolvers – είναι σε θέση να καθορίσουν τις ερωτήσεις και τα προβλήματα, να σχεδιάσουν έρευνες για τη συλλογή και οργάνωση δεδομένων, την εξαγωγή συμπερασμάτων, και στη συνέχεια να εφαρμόζουν τα συμπεράσματασε νέες καταστάσεις.
  • ΚαινοτόμοιInnovators – χρησιμοποιούν δημιουργικά τις έννοιες και αρχές της Επιστήμης των Μαθηματικών και της Τεχνολογίαςεφαρμόζοντάς τες στο μηχανικό σχεδιασμό.
  • Αυτοδύναμοι-Selfreliant είναι σε θέση να παίρνουν πρωτοβουλίες και να θέτουν εσωτερικά κίνητρα για να προσδιορίζουν μια ατζέντα δράσης μέσα σε καθορισμένα χρονικά πλαίσια.
  • Λογικοί στοχαστές-Logical thinkers – είναι σε θέση να εφαρμόζουν λογικές διαδικασίες σκέψης των Επιστημών, των Μαθηματικών, και του Τεχνολογικού σχεδιασμού για την καινοτομία και την εφεύρεση.

Τεχνολογικά εγγράμματοι – Technologically literate – είναι ικανοί να κατανοήσουν και να εξηγήσουν τη φύση της τεχνολογίας, να αναπτύξουν τις δεξιότητες που απαιτούνται, και να εφαρμόζουν την τεχνολογία κατάλληλα.

 

Πηγή: http://stemeducation.upatras.gr/%CF%84%CE%BF-%CE%BC%CE%B5%CF%84%CE%B1%CF%80%CF%84%CF%85%CF%87%CE%B9%CE%B1%CE%BA%CF%8C/stem-%CE%B5%CE%BA%CF%80%CE%B1%CE%AF%CE%B4%CE%B5%CF%85%CF%83%CE%B7/

"... εμείς εδώ τραγούδια λέμε..."
Η Συναισθηματική Νοημοσύνη (EQ) και η Σημασία της
 

Comments

No comments made yet. Be the first to submit a comment
Already Registered? Login Here
Guest
Σάββατο, 07 Σεπτεμβρίου 2024
Συνεργαστείτε μαζί μας

Franchise Opportunity

Γίνετε μέλος του δικτύου Franchise Stem + Arts και δώστε μοναδικά εφόδια στους μαθητές σας.

Franchise opportunity

Γίνε μέλος του STEM + ARTS

Μάθε περισσότερα από την εξειδικευμένη ομάδα Ρομποτικής του Stem + Arts και δώστε στους μαθητές σας την δυνατότητα της πρακτικής εξάσκησης σε τεχνολογίες του μέλλοντος.

«STEM + ARTS»

Το Εκπαιδευτικό Κέντρο «STEM+ARTS» δημιουργήθηκε από την επιθυμία μας να συνεισφέρουμε στην προσπάθεια των γονιών που θέλουν να εξασφαλίσουν ένα καλύτερο μέλλον στα παιδιά τους. Η επιστημονική ομάδα του «STEM+ARTS» έχοντας μελετήσει τα προγράμματα των εγκυρότερων πανεπιστημίων του κόσμου (MIT, CMU, Tufts), αναπτύσσει και πραγματοποιεί στην ελληνική πραγματικότητα αντίστοιχα προγράμματα, τα οποία εκπονούνται από έμπειρους εκπαιδευτικούς.

ΑΘΗΝΑ - ΠΑΛΛΗΝΗ

 Υακίνθων 2 & Λ. Μαραθώνος 58, Παλλήνη 15351
 210 603 0782
 pallini@stem-arts.gr


ΑΘΗΝΑ - ΚΥΨΕΛΗ

Στυλιανή Αθανασιάδη
Κέντρο Ξένων Γλωσσών
Τιτάνων 9, 11362, Κυψέλη
2108812376 - 697 686 8089
info@xenesglosses-athanasiadi.gr


ΑΘΗΝΑ - ΑΝΩ ΠΑΤΗΣΙΑ

Β. Παγουλάτου – Βλάχου
Κέντρο Ξένων Γλωσσών
Μακ Μίλαν 13-15, 11144, Άνω Πατήσια
210 2280270
macmillan@pvlc.gr


ΑΘΗΝΑ - ΑΓΙΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ

Β. Παγουλάτου – Βλάχου
Κέντρο Ξένων Γλωσσών
Χάνσεν 25, 11144, Άγιος Ελευθέριος
210 2280242
hansen@pvlc.gr


Πάτρα

 Γούναρη 35 & Κανακάρη (1ος Όροφος)
 2610 224565
 info@stem-arts.gr


ΝΑΥΠΑΚΤΟΣ

Αλεξία Παληού
Κέντρο Ξένων Γλωσσών
 Νότη Μπότσαρη 81
 2634024190
 naupaktos@stem-arts.edu.gr


ΚΑΛΑΒΡΥΤΑ

Ε.Ρεστέμη - Ν.Αθανασοπούλου
Κέντρο Ξένων Γλωσσών
Καλάβρυτα - Αγίας Λαύρας 16
2692022863
kalavryta@stem-arts.edu.gr


Subscribe to Our Newsletter

© STEM & ARTS
All Rights Reserved.